مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 16:052023-10-23سياسي

فارس من| توسعه عمودی شهرها فقط در شرایط اضطرار منطقی است


کارشناس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با طرح این سؤال که آیا کشور ما درشرایط اضطرار است و آیا ما در همه نقاط کشور حالت اضطرار داریم که حکم به توسعه عمودی در تمام نقاط کشور می دهیم؟ گفت: - حمیدرضا آرامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: وقتی درمورد شیوه توسعه شهرها صحبت می کنیم در واقع نسخه ای در خصوص شیوه زندگی  افراد، خانواده ها و به طور کلی اجتماع می دهیم، این مساله عمیقی است و باید به آن توجه کرد.

کارشناس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تاکید کرد: باید ببینیم تجربه های شرقی و غربی به ما درباره به کارگیری توسعه عمودی چه می گوید؟ طبق بررسی های انجام شده جهانی و به لحاظ جامعه شناسی، اخلاق، اجتماع، انسان شناسی و زیبایی شناسی می توان یک تحلیلی ارائه کرد که بر اساس آن می توان گفت آپارتمان یک مکروه اجتماعی است .

وی افزود: آپارتمان در شرایط اضطراری، تجویز می شود نه در شرایط عادی، طبق پژوهش های انجام شده خواست مردم زندگی در خانه های ویلایی است.

نظر سنجی که توسط موسسه پژوهشی گالوب در سال های 2011 و 2018 انجام شده است به خوبی نشان می دهد مردم تمایل چندانی برای زندگی در مرکز شهر نداشته و ترجیح آنها زندگی در حومه شهر با کیفیت بیشتر و محل زیست بزرگ تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| توسعه عمودی شهرها فقط در شرایط اضطرار منطقی است

فارس من| توسعه عمودی شهرها فقط در شرایط اضطرار منطقی است